Kitas lemtingas faktorius – nuo 5 klasės matematikos mokytoja Lina Zobelienė mane iš galutinių suolų neišvengiamai persodindavo į priekį ir kad nespurdėčiau duodavo daugiau darbo. Ji labai rimtai ruošdavo mus olimpiadoms ir konkursams. Trečias faktorius – visada buvau užsispyrusi ką nors išbandyti ir, nesvarbu, kad ir kokią nesąmonę užsibrėžiu – būtinai turiu padaryti!“


Kitas lemtingas faktorius – nuo 5 klasės matematikos mokytoja Lina Zobelienė mane iš galutinių suolų neišvengiamai persodindavo į priekį ir kad nespurdėčiau duodavo daugiau darbo. Ji labai rimtai ruošdavo mus olimpiadoms ir konkursams. Trečias faktorius – visada buvau užsispyrusi ką nors išbandyti ir, nesvarbu, kad ir kokią nesąmonę užsibrėžiu – būtinai turiu padaryti!“

vc

 

 

 

 

 

Anglų kalbos mokytoja Janina Pukelienė ir etikos mokytoja Judita Brazaitė gegužės 19 dieną Ia klasėje vedė integruotą pamoką „Arbatos gėrimo etiketas“, kurios tikslas – susipažinti su arbatos gėrimo tradicijomis ir pasaulyje priimtinomis taisyklėmis, aptarti anglų arbatos gėrimo tradicijas.

Jaukiai gurkšnodami arbatą pradėjome pamoką, kurios metu etikos mokytoja Judita Brazaitė pateikė bendrą informaciją apie arbatos kilmę, paplitimą pasaulyje, įvairių šalių tradicijas, susijusias su šiuo gėrimu. Anglų kalbos mokytoja Janina Pukelienė pristatė Angliją ir šios šalies gilias popietinės arbatos (afternoon tea) gėrimo tradicijas. Mokiniai peržiūrėjo ištrauką iš TV laidos „Let’s Do Lunch with Gino & Mel“ , tuomet aptarėme britų etiketo subtilumus ir skirtumus nuo lietuviškojo etiketo. Mokiniai išsakė savo pastebėjimus apie tai, kas jiems buvo nauja ir nežinoma. Pamoka buvo reikšminga tuo, kad mokiniai ne tik lavino anglų kalbos įgūdžius, bet ir sužinojo, kaip dera elgtis prie stalo, kokios bendrai priimtos etiketo taisyklės, o ši informacija yra labai svarbi kasdieniniame gyvenime.

Pagrindinės etiketo taisyklės geriant arbatą:

Arbatos puodelis turėtų būti lengvas, porcelianinis, o jį laikant nevalia atkišti ištiesto mažojo piršto. Geriausia puodelį laikyti trimis pirštais, o kitus du pirštus sulenkti ir paslėpti delne.

Maišydami arbatą, šaukšteliu nelieskite puodelio sienelių. Po to šaukštelį padėkite ant lėkštutės, puodelio ąselės dešinėje.

Nemandagu gerti arbatą, jei šaukštelis styro puodelyje ir dar baisiau – ją garsiai siurbčioti.

Jei arbatą geriate sėdėdami, puodelį iki burnos kelkite be lėkštutės. Tai daryti reikia, jei arbata geriama stovint.

Vaišes, patiektas prie arbatos, kramsnokite mažais kąsneliais, o kalbėkite tik tuščia burna. Arbatos gurkštelėkite tik tuomet, kai burnoje nebelieka nė trupinėlio.

Prie arbatos padėtą servetėlę pasitieskite ant kelių. Jei norite trumpam pakilti nuo stalo, palikite ją ant savo kėdės (ne ant stalo). Servetėlė ant jūsų kelių „gaudo“ užkandžių trupinukus ir apsaugo aprangą nuo dėmių. Jei servetėlė yra lininė ar kitos medžiagos, niekada ja nevalykite lūpdažio likučių. Taip parodysite nepagarbą šeimininkui (juk žinoma, kaip sunkiai išvalomos lūpų dažų dėmės).

Taip pat nenaudokite jos rankoms valytis (abiem atvejais geriau nueiti į vonios kambarį). Baigus gerti arbatą, ši servetėlė yra padedama šalia lėkštutės su puodeliu, kairėje pusėje (informacija iš http://www.delfi.lt/gyvenimas/receptai/arbata).

Anglų kalbos mokytoja Janina Pukelienė
Kitas lemtingas faktorius – nuo 5 klasės matematikos mokytoja Lina Zobelienė mane iš galutinių suolų neišvengiamai persodindavo į priekį ir kad nespurdėčiau duodavo daugiau darbo. Ji labai rimtai ruošdavo mus olimpiadoms ir konkursams. Trečias faktorius – visada buvau užsispyrusi ką nors išbandyti ir, nesvarbu, kad ir kokią nesąmonę užsibrėžiu – būtinai turiu padaryti!“