2017 June 25


Atestatų teikimo šventė – liepos 14 d. 15 val.IMG_6774m
Gyvybės mokslų kryptį planuojanti rinktis ketvirtokė Gabrielė Olendraitė sako jog mokslas jai visada yra I vietoje. Tokia hierarchija susiformavo 8 klasėje, kada prasidėjo dažnas dalyvavimas olimpiadose, egzaminai muzikos mokykloje ir galop – patikra po 8 klasės. ,,Visą laiką noriu suprasti ką darau, kas iš kur atsiranda, kaip išspręsti uždavinius. Tai – varikliukas, verčiantis mane mokytis, gilintis, išsiaiškinti. Todėl ir labai mėgstu tiksliuosius mokslus. Norėdami prasmę suteikti savo ateičiai – nešvaistykite laiko veltui!“
Ketvirtokas Ovidijus Rapalis: „programavimas „užkabino“ 9 klasėje, kai pradėjau mokytis pas mokytoją Reginą Remeikienę. Ji duodavo papildomas užduotis, ėjau ne pagal kursą, mokiausi ir savarankiškai, internete. Kai įsigilini programuoti – nejauti kaip 10 valandų pralekia. Bet patinka, nes iškart matai rezultatą. Ir kai dalyvavome sostinėje VGTU organizuotame konkurse „Ateities inžinerija“, kūrėme, programavome pamačiau – mes gana aukšto lygio, nieks mums ten nosies nenušluostė…“
Labai gerai baigusi mokslo metus abiturientė Dominyka Rimkutė : „kiekvienas turim užslėptą talentą, todėl ir sekasi skirtingi dalykai. Tik reikia įdėti daugiau darbo jei nori puikių rezultatų. Jau paskutiniai metai, džiaugiuosi Žalgiriais… Draugai iš kitų mokyklų pavydi, kad galiu taip betarpiškai bendrauti su mokytojais, jei kas neaišku – paprasčiausiai paklausti, save išbandau atsiliepdama į prašymus. Taip su malonumu realizuoju vieną iš savo pašaukimų – padėti, bendrauti, organizuoti. Svajonėse – LSMU, darbas su žmonėmis, pagalba jiems.“
Aukštas prizines vietas olimpiadose renkanti trečiokė Radvilė Jomantaitė: „mėgstu užsibrėžti tikslus (netgi rizikingus) ir jų siekti. Mane žavi tas jausmas, kai pasieki tikslą, būna labai smagu. Tame kelyje į pergales sėkmės labai nedaug (nebent pataikai testo klausimą), tai nuoseklus, kruopštus darbas, nuolatinis pasikartojimas ką jau žinai.“
Energingoji trečiokė, daugelio olimpiadų prizininkė Tauragės Žalgirių gimnazija » Šventė: „esu toks žmogus – man reikia veiklos! Mama net nebartų jei nesimokyčiau. Bet aš negaliu kitaip! Pastebėjusi kur aš galiu pasiekti geresnių rezultatų – ėmiau daugiau dirbti ir… džiaugiuosi pasiekimų vaisiais. Mane motyvavo nuostata: ,,kodėl turėčiau nedaryti, jei sugebu ir galiu!“. Man labai pasisekė – turiu gerą atmintį (paveldėjau iš prosenelės, mamos…), todėl kartais užtenka ką išgirstu per pamokas, tikslieji mokslai –mėgstamiausi. Prie kalbų – tenka ilgiau padirbėti. Bet svarbiausia – kad ir kiek bebūtum šaunus: be darbo – rezultatų nebus!“
Žingeidžioji Eglė Petraitytė: „pirmyn gena noras sužinoti ką nors naujo, pažinti, iš prigimties esu smalsi. Ir tėvai augino taip – vedžiodavosi į koncertus, žiūrėdavome pažintines laidas, filmus, aptardavome ką matėm, skatino skaityti knygas. O kai pritrūkstu smalsumo, geriausias motyvas – ateitis. Jei nesimokysiu, nepasidėsiu tvirto pamato – gali nuplaukti svajonės. Sekasi ir labai mėgstu kalbas, menus.“
Karolis Červinskas: „IT srityje jaučiuosi savo vietoje, savo pašaukime. Nuo mažumės jau žavėjausi, knaisiojausi kompiuteriuose ir dabar savarankiškai domiuosi, stengiuosi sužinoti kažką naujo, o tada tampu laimingesnis, sėkmingesnis, tvirtesnis. Kiekviena nauja pamokos tema – daugiau galimybių. Sėkmė – tik kažkiek talento ir daug kruopštaus, smalsaus, mėgiamo darbo.“
Kūrybingoji antrokė Vanesa Česnauskaitė: „manau, kad žinios duoda daugiau laisvės, užtikrintumo. Nors aš darau (ir geriausiai sekasi tos pamokos) tai kas įtraukia, kas man patinka. Ir nematau savo sėkmės kūryboje kaip sunkaus triūso, lavinimosi – man malonu kurti, aš su tuo gimiau ir tam negaila laiko. Esu maištininkė ir meniškos sielos, į tėtį, kuris pritaria – nebūtina pritapti, neišsiskirti iš minios, kad būtum laiminga!“
Daugiausiai olimpiadų ir konkursų laimėjęs pirmokas Atestatų teikimo šventė – liepos 14 d. 15 val.: „mokytis – turiu įprotį, nes pravartu daug žinoti ir naudinga gerai mokytis, juolab, kad kol kas dar nežinau, kurie dalykai pravers ateityje. Sėkmė, laimėjimai – tiesiog gerai jautiesi! Ypač masina mokinių Pažangos premija (pernai irgi laimėjau), nes tai svarus motyvas stengtis. Ir nemanau, kad mokymasis turi būti malonumas, mokymasis – tai darbas. Ir kol kas jis man sekasi…“
Pauliaus klasės draugas ir olimpiadų bendražygis Dominykas Žylius: „mėgstu tiksliuosius mokslus – aišku ir įdomu. Mokausi dėl savęs, kad ateity būtų geriau.“
Kitas lemtingas faktorius – nuo 5 klasės matematikos mokytoja Lina Zobelienė mane iš galutinių suolų neišvengiamai persodindavo į priekį ir kad nespurdėčiau duodavo daugiau darbo. Ji labai rimtai ruošdavo mus olimpiadoms ir konkursams. Trečias faktorius – visada buvau užsispyrusi ką nors išbandyti ir, nesvarbu, kad ir kokią nesąmonę užsibrėžiu – būtinai turiu padaryti!“, ne tik filologų konkurso laureatė, bet ir mentorystės konkurso „Mano knyga bus!“ nugalėtoja, piešianti, rašanti, grojanti: ,,manau, sėkmė neegzistuoja, savo rezultatus ir ateitį kuriame mes patys. Mėgstamiausio dalyko dar neturiu, bandau suspėti padaryti viską ir tiek. Mane motyvuoja brolis Paulius – visad prižiūri, moko, skatina.“
Aktyvi protmūšių dalyvė, jaunoji politikė Gabija Nareikaitė,: „smagiau mokytis kai pačiam įdomu. Laisvalaikiu gilinuosi į istoriją, politiką, diskutuoju. Manau, mano sėkmė – nuoširdžiai domiuosi visais dalykais, įvykiais, užsienio ir vidaus politika. Ir beje, tikrai nemanau, jog skursiu, nes pasirinkau humanitarinius mokslus. Tereikia būti savo srities specialistu, daug ir nuoširdžiai dirbti. Svarbu atsakomybė ir pareiga. Nes mes dabar visi tokie ultraliberalai – manom, kad viskas turi būti kaip norim ir tik lengva, gera, paprasta… Nori pasiekti savo tikslus? Dirbk.“

***
Mokytojai visad šalia ir regi iš šalies. Jie džiaugiasi savo mokinių pasiekimais ir nerimauja kai gimnazistai nieko niekuo nesidomi ir nieko nesiekia. Kokia jų nuomonė apie kelią į sėkmę?
Selvina Pečiulienė – biologijos mokytoja, kurios derlius olimpiadoje šiemet – 11 prizininkų iš jų – 4 pirmos vietos. Labai darbštūs, atsakingi ir pareigingi. Kuklūs, dažnai mažakalbiai. Bet smagiausia – ką duodi, tą ima! Nepaviršutiniški, stengiasi domėtis, klausia. Tada jautiesi mokytoju, jautiesi reikalingu, gali bendrauti, išmokyti. Ir šeimos indėlis nemažas, pirminis požiūris, pavyzdys, galvojimas apie ateitį. Tada ir jie kabinasi norėdami geriausio. Aišku – ir gebėdami!
Sarah Rekašienė – matematikos mokytoja „čia ne aš, čia mano mokiniai yra gudrūs. Matematiką matau jų mąstyme, vaizduotėje. Tai jau Dievo dovana. Aš galiu parodyti, patarti, patikrinti. Kai girdžiu, matau kaip jie išmąsto, sprendžia užduotis, apima pagarba ir nuostaba. Stebiu kaip dirba dvyniai Paulius ir Kornelija – jie viens kitą konsultuoja, tariasi, o Dominykas – susikaupia, panyra ir… jau padaręs! Visi jie dalyvavo matematikos olimpiadoje, vaikinai – 2 vietas, Kornelija – 4-ą. Prizininkai važiavo į Tarptautines jaunųjų matematikų varžybas Šiaulių universitete. Ir jei 1 vietos laimėtojas surinko 17 taškų, tai mūsų vyrukai tokio lygio varžytuvėse pasirodė labai šauniai – Dominykas Žylius – 10, Paulius Mikalauskas – gavo 9 taškus.“
Aristolda Jasevičiūtė – lietuvių kalbos mokytoja. Viską lemia vaikų noras, jų papildomas darbas. Lietuvių kalbos olimpiadose reikia didelio geranoriškumo ir žinių, nes užduotys sudėtingos, nuspėti, pasiruošti joms neįmanoma. Pirmiausia – visi gerai besimokantys yra darbštūs. Kūrybiniuose konkursuose daugiau lemia talentas, bet visur mokytojas yra vedlys – reikia pastebėti, paskatinti, parodyti klaidas. Ir mokytojas visada džiaugiasi savo mokinių sėkme, nes tai ir jo profesinė sėkmė. Ir kai gyvenime jie ko nors pasieks, mąstysi sau – ir aš savo širdies dalele prie to prisidėjau.“
Gitana Banzinienė – chemijos mokytoja ir MOKA grupės vadovė: chemijoje sėkmę patirsi tik per nuoseklų, sistemingą darbą. Čia nebūna atsitiktinių sėkmių. Ir mokytojo vaidmuo paryškėja kai mokiniui įdomus jo dėstomas dalykas. Tada jie nestebi kiek tam skiria laiko, nesunku mokytis, ne per daug namų darbų… Dirbdami MOKA grupėje su gabiais mokiniais išgirdome, jog jiems svarbi mūsų – mokytojų pagalba, ypač prieš olimpiadas ir konkursus. Svarbus dėmesys ir paskatinimai. Ir jie nieko nedaro atmestinai, yra nuoseklūs. Deja, dažniausiai prieš akis negailestingas pasirinkimas – ar pomėgiai, dalyvavimas savivaldoje (jie labai protingi ir turi puikių pasiūlymų) ar mokslas? Nugali… pastarasis.“