Tarpinė projektinės veiklos peržiūra VGTU rūmuose Vilniuje


Aplinka_pastatas -mVasario 27 d. didelė mokinių ir mokytojų grupė dalyvavo Vilniuje atskiruose VGTU fakultetuose vykusiose projektinių darbų tarpinių peržiūrų dirbtuvėse. Mūsų komandą sudarė 30 žalgiriečių gimnazistų, 5 jų mokytojai ir prisijungę prie projekto Aušros ir Šaltinio pagr. mokyklų 6 mokiniai ir 2 mokytojai, – t.y. tie, kuriems ligos ar kiti gyvenimiški dalykai nesutrukdė išvykti. Esame dėkingi gimnazijos Direktoriui už suteiktą galimybę dalyvauti Vilniaus dirbtuvėse, nes projekto organizatoriai VGTU kelionės išlaidų nepadengė. Manau, dažnas esame pastebėję, kad išsakyti kritines pastabas, pamatyti kitų padarytus netikslumus yra žymiai paprasčiau, nei pagirti dirbantį, pasidžiaugti kad ir nedideliais jo žingsneliais naujų įgūdžių įvaldymo keliu. Jei kelionę į Vilnių lydėjo mažas nerimas dėl to, kaip pasiseks suvaldyti jaudulį, tinkamai pristatyti atliekamą veiklą, tai grįžtančiųjų nuotaikos buvo puikios. Didžiavomės tuo, kad palyginus su kitomis gimnazijomis veiklų atlikome daug, mūsų pristatymai buvo kokybiški ir informatyvūs, mes puikiai pasirengėme šiam etapui (o jei dar nėra puikiai, tai jau sužinojome, ko reikia, kad galėtume atlikti geriau). Mes didžiavomės, kad atstovaujame Tauragės Žalgirių gimnaziją. projektų pristatymui.

Darni aplinka

Mintarė: daug esame padarę, vertėjo važiuoti.

Kamilė: buvo labai nuobodu.

Rebeka ir Vesta: stebėjome kitų projektų pristatymus ir generavome idėjas, kaip tobulinsime savo projektą.

Ema: pamatėme, kaip ir kiek projektų veiklos yra atlikę kiti, palyginome su savo veikla – mes daug padarėme, turime su kuo lyginti.

Mokytoja Gitana: buvo labai naudinga, nes galėjome individualiai pasikonsultuoti su dėstytojais. Jie mums atsakė į klausimus, iškilusius atliekant projektinius darbus, paaiškino klaidas. Buvo įdomu palyginti savo darbus su kitų mokinių pristatymais ir įsivertinti. Įdomios ekskursijos po VGTU laboratorijas.

Darnus pastatas

Justinas: nustebino VGTU Saulėtekio rūmų erdvės, auditorijos ir laboratorijos. Tobulinome savo viešąjį kalbėjimą, vertinome kitų komandų pristatymus.

Marijus: buvo įdomu sužinoti apie tai, kaip veikia šildymo ir vėsinimo sistemos.

Mokytoja Genovaitė: mano nuomone, renginys pavykęs, mokiniai galėjo įsivertinti save. Daugelis šauniai įveikė baimę kalbėti prieš didelę ir nepažįstamą auditoriją. Turėjo galimybę pasilyginti su kitais, pasisemti patirties, pasikonsultuoti su dėstytojais.

Išmanus šiltnamis

Lukas: išmokau naudotis Solidworks programa

Rokas: darbo tempas buvo silpnesnis, nei dirbtuvėse Tauragėje; strigo kompiuteriai; mūsų komanda vienintelė iš 5 parengė projekto eigos pristatymą.

Eimantas: vykdamas galvojau, kad mes atsiliekame su darbais, bet dabar žinau, kad klydau; universiteto klasėje, kurioje dirbome, kompiuteriai buvo per silpni darbui, viskas strigo.

Vilius: galvoju panašiai, kaip Eimantas. Džiaugiuosi, kad mes vykome puikiai pasiruošę.

Mokytojas Aivaras: vaikinai mokėsi projektuoti 3D modeliavimo programa Solidworks. Nubrėžus detalių brėžinius mokiniams buvo parodyta, kaip jų suprojektuotos detalės yra išpjaunamos kompiuterizuotomis CNC frezavimo staklėmis. Išvyka buvo įdomi ir naudinga.

Filmų kūrimas:

Kasparas: labai patiko dėstytojo pamokos, informacijos pateikimas.

Žygimantas: man viskas labai patiko; buvo smagu pamatyti kitų gimnazijų filmus.

Armandas: daug naujovių, pasisėmiau naujų idėjų.

Ugnius: išsiaiškinau mūsų filmo klaidas, patobulinau video redagavimo įgūdžius.

Emilis: sužinojau naujų dalykų, pamačiau kitų filmų.

Meidė: išgirdome patarimų, kaip geriau ir profesionaliau filmuoti; labai patiko.

Mokytoja Regina: filmo kūrimo grupių mokiniai dirbo savarankiškai, „neprižiūrimi“ mokytojo. Didžiuojuosi mokinių sąmoningumu, žinių siekimu. Jei viena projektinė grupė parengė puikų pristatymą ir jau analizuoja iš nepatirties padarytas filmavimo ar montavimo klaidas, tai kita galėjo įsivertinti, kad reikia stiprinti komandinio darbo įgūdžius ir forsuoti veiklas, nes visi sukurti mokinių filmai bus pristatomi sukurtų filmų festivalyje „Antlantida“ gegužės mėn. Tad verta paskubėti!

Dizainas

Guoda: pamačiau daug įdomių šviestuvų dizainų; prisiminiau, kaip kompiuteriu sumodeliuoti ir 3D spausdintuvu atspausdinti sukurtą modelį.

Nedas: buvo įdomu išgirsti dėstytojų nuomonę apie kitų jau užbaigtus šviestuvų projektus; prisiminiau, kaip dirbti programa Solidworks.

Gytis ir Mantas: smagiausia buvo spausdinti 3D printeriu, patiko kitokia aplinka.

Mokytoja Neringa: Susipažinome su eko dizaino sąvokomis, kūrėme eskizus, analizavome idėjas su dėstytoju VGTU doc. Linu Krūgeliu. Derinome kūrybinio objekto funkcionalumą ir menines detales.

Android mobiliųjų programėlių kūrimas

Mokytoja Regina: su Java programavimo taikymu VGTU universitete studentai supažindinami III kurse. Tai, kad Dovydas ir Vilius (antrokai) bei Ugnius (trečiokas) ėmėsi šios veiklos, yra labai didžiulis iššūkis jiems. Reikia ne tik susipažinti su kalbos principais ir jų taikymu, bet, svarbiausia, sugeneruoti idėjas sukurti savo programėlę. Visus nustebino Dovydas – koks jis kosminių idėjų generatorius.

Pabaigai

Dirbantys žino, kad nuo idėjos sukūrimo iki jos realizavimo kelias gali būti ir sunkus, ir ilgas. Tad linkime visiems projektų kūrėjams atkaklumo darbe ir tinkamai pasirengti užbaigtų (kai bus užbaigti) projektų pristatymui.

Informaciją pateikė IT mokytoja R. Remeikienė Fotogrāfijas